290115 - "Se på himlens fåglar"

Yo! Jag måste verkligen börja blogga mer. Annars har jag ju ingenting att kolla tillbaka på! 

Idag har jag iallafall inte gjort så mycket... vaknade vid klockan 11. Har varit förbi mina föräldrar samt till skolan (jaja, vi har tagit studenten men vi tycker om våra lärare iallafall) med Peter för att prata lite med vår gamla lärare. Efter det for jag hem, la mig i sängen för att se Pretty Little Liars men även för att skriva lite på diverse saker jag håller på med. Under gårdagen väcktes mitt intresse för skrivandet igen! Plötsligt har jag lust till att skriva allt möjligt. Jag skojar inte, jag skulle lätt kunna skriva en hel bok nu. Jag har så mycket inspiration och så mycket idéer! Den här känslan har jag inte haft sen jag gick i högstadiet och faktiskt fick utöva min kreativitet i form av ord på papper. Under gymnasietiden fick man ju aldrig skriva noveller eller liknande, så min lust till det försvann helt och jag glömde helt bort att jag faktiskt tycker om det. 

Annars rullar livet på som vanligt. Jag kan dock inte sova längre, antingen sover jag dåligt eller så sover jag inte alls. Jag vet inte riktigt vad det kan bero på men jag har mina aningar. Jag tror att jag hamnat i en rejäl svacka igen vilket även utlöst mitt maniska beteende. Har tänkt att jag ska ta tag i det innan det går för djupt in i måendet, men jag ska jag vara ärlig så orkar jag inte riktigt och vet inte heller vart jag ska börja. Pratade med en väldigt uppskattad person till mig igår vilket hjälpte mig att sätta ljus på saker och ting. Det är fascinerande att någon kan känna en så väl utan att egentligen knappt göra det alls. 

NYA SKOR - just det, jobbet har produktionsgala om någon vecka så till det har jag köpt en superfin svart långklänning och nya klackar.