080215 - väntar på ljus men mörkret härskar

Det är söndag idag... jag har inte gjort något vettigt idag, förutom att sjunga i kyrkan med kören och sedan äta på kina. Predikan vi fick höra var bra! Dagens präst är som alltid riktigt duktig på att predika. Det är inte många som fångar mitt intresse vid talan så som han har förmågan att göra.

I fredags firade vi Renée & Ida som är några utav de första som fyllt 20. Börjar få ångest när jag inser att det snart är min tur och jag har så mycket ogjort samtidigt som jag har så mycket kvar att göra. Jag kommer ihåg när jag inte ens fyllt 15 år och lovade mig själv att jag inte ska bli äldre än så.

Egentligen har jag ingenting att skriva, gör det mest för att jag är otroligt uttråkad och inte känner för att göra något annat. Jag borde egentligen göra något vettigt så som att städa, plugga körkortsteori, skriva på en jag och en till håller på med eller vad som helst. Jag har ingen motivation, lust eller ork. 

"varför ska ljus och liv ges åt dem som är olyckliga och bittra, åt dem som längtar efter den död som aldrig kommer, eller åt dem som längtar efter den som efter en gömd skatt?"