ord ifrån

Ligger här ensam, önskar att du ringde.
Att skriva alla mina tankar har brytit alla mina ben.
Du gav upp allt, och kastade bort det,
det finns ingenting att rädda.

Du tror inte på mig när jag säger att
jag inte vill låtsas att allting är bra.
Jag kommer inte finnas här då du vill mig något,
för jag tänker inte sitta här för att vänta och dö.

Jag ska klara allt nu,
jag ska svälja svärd och spotta ut min stolthet.
Jag kommer må bra.

Du läste mig som en öppen bok,
och du visste att jag inte kunde stå på mina egna ben.
Jag kommer inte tro på dig då du säger
att alla gamla vanor dör ut.
För det finns ingen förändring som kan nås.
Det är ingen idé att ringa dig,
för det slutar med att du inte insett att du sårat mig.

Du fyller mitt huvud med meningslösa lögner,
du dödar mig, jag dödar tid.

En dag kanske smärtan går bort.
Om jag någon gång ser ditt ansikte
så ska jag inte bry mig.
Jag ska byta alla lås, för jag kan inte förändra dig.