Jobboutfits i ett kallt Stockholm


Min garderob består nästan bara av svart och grått. Jag har några färgglada undantag som jag visar någon annan gång. Jag jobbar på ett kontor, och älskar att klä mig i stilrena tröjor eller klänningar när vädret tillåter. Jag är en superfrusen person och föredrar tunga tröjor som håller mig varm. Här är två exempel. Två gråa, stickade tröjor, med antingen kavaj eller halsduk över. 

 
Enkelt. Det sammanfattar min garderob. Inga mönster jag blir stressad av, och plagg som går att matcha till allting. Jag strävar efter ett minimalistiskt liv, med så lite prylar som möjligt. Och min garderob är ett gott exempel på det. Jag behöver inte mer stress i min vardag, därför är det enkelt för mig att bara ha plagg som är tidlösa och fungerar med vilken nederdel jag än väljer. Dock ofta svarta jeans. Många uppfattar att jag och min stil är tråkig – men jag älskar det, och att jag äntligen hittat något som fungerar. 

När jag flyttade ner till Stockholm rensade jag bort mer än halva min garderob. Det var så skönt! Människan konsumerar och shoppar så mycket, endast för att fylla ett omedvetet tomrum. Jag tänker inte göra det längre. Jag kommer bara att köpa saker jag faktiskt behöver och finner nytta och lycka i. Jag rensar bort mer prylar från mitt liv väldigt ofta, och strävar också efter att endast använda produkter som är bra för mänskligheten, miljön och inte skapar större sopberg än vad som redan finns. Zero Waste och minimalism är något jag anammar mer för varje dag.