52 listor för ett lyckligare liv


När jag fyllde 22 år fick jag den här underbara boken av Sandra. Hennes motivering var att den var perfekt för mig. Och det hade hon alldeles rätt i! Det här är en bok som man fyller i varje vecka, 52 listor som då alltså blir ett helt år. Jag fyller år mitt i sommaren, och kände att jag inte kunde börja boken mitt i, eftersom jag vill göra dem i rätt ordning under rätt vecka. Därav väntade jag ett halvår. Förstår ni, jag väntade sex månader?! Haha! Jag längtade så mycket tills det nya året, endast för att jag då skulle få fylla i den här boken i rätt ordning. 

 
Det moderna livet är stressigt, fyllt av ångest och överstimulans. När sätter du dig ner och reflekterar över det som är bra i ditt liv? Själv, i din ensamhet, utan folk omkring dig? Svaret är nog samma för de flesta. Förmodligen alldeles för sällan. Jämt ska den moderna människan omringa sig av människor. Ta dig dit och var själv. Helt själv med dina tankar. Fokusera på dig själv, SJÄLV.

Stanna upp. Andas. Uppskatta det du har i ditt liv. Med den här boken får du lite hjälp på traven, att hitta saker varje vecka som gör ditt liv så bra! Du kommer upptäcka vad som gör dig genuint lycklig. Jag rekommenderar den här boken till varenda kotte där ute. Sånahär böcker är fantastiska – och jag som älskar att skriva listor ser alltid fram emot att fylla i den här boken varje vecka. 

 
"List all the people who brighten your day" – en lista som jag fyllde två hela sidor med. Ja, med undantag från att jag känner tvång att dela upp det med en blankrad. Här skrev jag upp alla som gör min dag bra. Varje dag. Allt från vänner till kollegor. Nära vänners barn, min ex-pojkväns mamma, min nuvarande partners syskon, hans föräldrar, folk jag mött i kyrkan och har kontakt med sporadiskt. Alla som betyder något för mig. Jag kände inget tvång att skriva ner någon "för att vara snäll". Det är sånahär stunder som man inser vilka människor man behöver i sitt liv, och vilka som faktiskt bara är energitjuvar. 

Så viktigt. Så behövligt. Den här boken finns både på svenska och engelska. Leta reda på den, och klicka hem den. Tack och hej.
#1 - Frida

Älskade, älskade du <3