Turistat i Stockholm med norrlänningar

Yo! Så var det helg igen. 

Igår var det en vanlig arbetsdag. Mötte upp Sandra efteråt, eftersom hon var och fixade sina ögonfransar på Fältöversten. Sedan satte vi oss på Kontoret (det är alltså en bar/pub som heter så, ni kan ju förså vilken förvirring som uppstår när man säger att man efter kontoret ska gå till Kontoret) och drack några glas vin. Hur mysigt som helst! Och hur kul som helst, som alltid när det bara är vi. 

Vi åkte hem, åt popcorn och snackade. Visserligen kastade vi också popcorn på varandra, men det är en helt annan historia. Mötte sedan upp Simon, eftersom han är här nere över helgen pga någon NHL-match i Globen.

Idag, lördag, har varit en lite mer spännande dag. Jag & Simon mötte upp hans kompisar, som då också kommit ner för NHL-matchen. Vi gjorde egentligen inte så mycket idag, strosade mest runt och visade Jonsson Stockholm. Typ slottet och NK, haha. Jag gjorde också lite inköp på allas vårt älskade Sephora. En ny BeautyBlender, makeup-brush cleaning spray och en Lip Plumper. Började med en fika på Starbucks, avslutade med ett glas vin på Bishops – jag åkte hemåt, gänget åkte mot Globen. Imorgon blir det Mall of Scandinavia! 


STARBUCKS. Drack livets största mugg kaffe. Jag överskattar alltid mig själv och tar en Grande, eftersom jag ändå lämnar hälften när det blir för kallt. 


CHEESECAKE. Så gott! Dör. Tar alltid en Cool Lime Resfresha till kaffet, pga blir alltid törstig och vill ha något fräscht efteråt... annars känns det typ som om kaffet lägger sig på tänderna? Jag vet inte.

BISHOPS ARMS. Ett glas vin till mig, en cidet till Lilli och öl åt grabbarna. Mys.