Jag vill börja om på nytt

Jag har alltid tyckt om att skriva. Det är väl en av anledningarna till varför jag studerar till journalist.

Att blogga har alltid varit en stol del av mitt liv, oavsett om jag gjort det seriöst eller bara för att skriva av mig. Men när bloggandet började dala, och allmänheten tappade intresse så gjorde jag också det. 

Men nu vill jag börja om på nytt. Jag vill fortsätta skriva om mitt liv – som en dagbok på internet. Nej, det är inte särskilt intressant eller uppseendeväckande. Jag vill inte blogga med målet att bli stor och jag vill inte nischa min blogg för att försöka uppnå något sådant. Jag vill blogga för att skriva, för att kunna kolla tillbaka och för att dela med mig av de ord jag formar vid tangentbordet. 

Grejen är bara att det lätt blir tråkigt när man bara bloggar "för sig själv". När det är som om man pratar med en vägg. Men det är svårt att generera intresse när man inte har en nischad blogg, ett glamoröst liv eller ursnygga bilder. 

Det var bara lite funderingar jag hade. För den här bloggen kommer inte innehålla mer än det som försiggår i en 21-årings vardag. Jag kommer att skriva vad jag gjort under dagen och vad jag har för planer i helgen. Jag kommer lägga upp kassa iPhone-bilder eftersom jag inte orkar släpa på en tung systemkamera.

Jag vill vara konkret i mitt bloggande. Hålla samma stil på mitt content liksom. Det är dock ganska omöjligt när den här bloggen funnits i cyberrymden i sju år. Och om ni rotar igenom arkivet, så kan jag lova att ni hittar många godbitar från en ung och vilsen Kaka.