310115 - "Är inte du mer värd än dem?"

Det är fredag idag. Jag har promenerat till jobbet med Kent i lurarna - ingen kan sätta ord på mina tankar så som de kan. Det tar exakt 37 minuter att gå till jobbet, 37 minuter av funderingar och tankar jag inte kan sätta på plats. Efter några meter började det snöa... det snöade så mycket att jag fick svårt att se vart jag satt mina fötter. Men jag kan vägen. Jag behöver inte se, för jag vet exakt när vägen svänger och när övergångsställena kommer. Ren rutin. Det är en lampa som är trasig efter vägen, en lyktstolpe. Jag brukar fundera när den ska lagas. Om den SKA lagas. Om den KAN lagas. Vissa saker är trasiga, endel går inte att lappa ihop hur många gånger man än försöker. Tillslut är det trasigt igen. Tillslut står lampan bara där och blinkar i takt med mina steg när jag promenerar förbi. Lampan behöver säkert nya kablar, den behöver tas isär och kopplas om på nytt. Kanske till och med ersättas med en ny lyktstolpe.