En lista bara för att det är kul

1. Vilka litar du mest på?
Jag har väldigt svårt att lita på människor, men de jag litar på vet absolut om det. Min pojkvän och närmaste vänner. Ingen nämnd, ingen glömd.

2. Vart skulle du vilja vara just nu?
På Filippinerna. Gud, vad jag saknar det landet.

3. Favoritstad?
Stockholm, lätt.

4. Vilket är ditt favoritnummer?
22 eller 2. 

5. Vad var det senaste du åt?
Kakor till frukost, och sedan babymorötter och chips när jag komm till jobbet. Hälsosamt va!

6. Vad är du tacksam för?
Min mentala styrka, min arbetsmoral och alla mina vänner.

7. Har du någonsin hjälpt en fullständig främling?
Ja, men det har jag nog. När någon frågat efter vägen till exempel.

8. Vem var den senaste personen du pratade i telefon med?
Simon, igårkväll. Ringde och sa godnatt och pratade om dagen.

9. Vad är det första du ser hos det motsatta könet?
Ögonen! Känns som om man kan läsa av så mycket hos den personen då.

10. 
Vad är lycka för dig?
Att trivas med sin egen ensamhet.

 

11. Favoritprogram på TV?
Tunnelbanan, Stockholmspolisen, Wahlgrens Värld eller allting med Berg & Meltzer. Ser annars inte mycket på TV, utan följer serier på olika streamingtjänster.

12. Har du några syskon?
Nej. :(

13. Hur lång är du?
168 om man kollar på mitt pass, eller 166 om man kollar på min legitimation. 

14. Vad har du för hårfärg?
Mörkbrunt. 

15. Vad är dina två största drömmar?
Att bygga ett eget hus uppe i Norrbotten och bilda familj... och rädda en massa katter.

16. Har du gjort någon operation?
Nja, ingen stor sådär. Men har "opererat" rör i öronen sex eller sju gånger.

17. Favorithögtid?
Om jag måste välja så väljer jag midsommar, för då fyller jag år. Gillar inte högtider annars. Det är bara synonymt med kaos för mig.

18. Vad är det värsta du vet?
Könsdiskriminering och sexism. Trångsynhet helt enkelt.

19. Har du gråtit någon gång utan anledning?
Ja, utan någon speciell utlösande händelse pga ångest. Här om dagen grät jag för att det inte fanns smör i kylen.

20. Vilken var den senaste filmen du såg?
Avengers på Netflix.

21. Favoritdag på året?
Lätt min egna födelsedag, all eyes on me. 

22. Är du för blyg för att fråga ut någon på dejt?
Nope, just där är ett ögonblick där jag faktiskt inte är blyg. Om jag vill ha någon så gör jag allt i min makt för att få hen. Haha!

23. Kan du stå på huvudet (utan att luta dig mot en vägg)?
Verkligen inte.

24. Kramar eller kyssar?
Båda! Men måste jag välja så kanske jag väljer kramar ändå, pga trygghet.

25. Choklad eller vanilj?
Vanilj.

26. Har du tatueringar?
Yes. Ett kors på ryggen, text och fåglar på underarmarna samt en pusselbit ovanför armbågen. Min absolut nyaste, som jag gjorde för någon vecka sedan är min katt Zelda på överarmen. Så vad har jag, fem stycken?

27. Vad lyssnar du på just nu?

Morgonpasset i P3.

28. Är du kär i någon kändis?
Nja, men Mikael Persbrandt var snygg i sina yngre dagar.

29. Vilka böcker läser du just nu?
Gömda Kroppar av Caroline Kepnes.

30. Piercingar?
Öronen bara. Om jag hade fått som jag velat när jag var yngre hade jag förmodligen varit piercad lite överallt. Idag är jag glad att jag aldrig gjorde det.

31. Favoritfilmer?
Kriminalare, psykologiska thrillers och deckare. Kan dock inte äga vilken min favoritfilm är, för det vet jag inte, haha.

32. Favoritsport?
Eh. Jag har ingen som jag är bra på längre. Men svaret blir ändå friidrott och längdskidor.

33. Vad är din största rädsla?
Lider av emetofobi. Det är lätt min största rädsla.

34. Smöriga, naturella eller saltade popcorn?
SMÖR SMÖR SMÖR.

35. Hundar eller katter?
Katter. Alltid.

36. Favoritblomma?
Rosor.

37. Har du blivit påkommen med att göra något du inte får göra?
Yes. Blivit påkommen aspackad av min mamma vid femton års ålder till exempel.

38. Din senaste nerladdade app?
Onlinepizza, haha.

39. Har du älskat någon gång?
Jajamän.

40. Vem vill du träffa just nu?
Simon. OCH ANNA <3

41. Är du fortfarande vän med folk från skolan?
Jorå! Umgås inte med dem särskilt ofta eftersom jag bor 100 mil ifrån. Men pratar med flera dagligen, träffas när jag åker upp och vet att vi allihopa alltid kommer att vara nära varandra.

42. Gillar du att flyga flygplan?
Jodå, med undantag från att jag svimmar ganska ofta pga mina öron. 

43. Höger- eller vänsterhänt?
Höger.

44. Hur många kuddar sover du med?
Fyra.

45. Saknar du någon?
Alltid.

46. Lyssnar på radio?
Yes, endast P1 eller Morgonpasset i P3. Och Ekot då.

47. Bästa beslutet du har gjort i år?
Att kämpa för min psykiska hälsa.

48. Sämsta beslutet i år?
Att jag (faktiskt) vilat för lite.

#1 - Anna

<3 <3 <3 <3