Söndagen den 11:e mars

Helgen har gått alldeles för snabbt. Som vanligt. Jag har inte gjort något annat än det vanliga. Sovit, powernapat, vilat, städat, tränat, läst böcker och sett serier. En perfekt helg alltså. 

 
Än en gång tog jag mig till gymmet. Jag har börjat uppskatta den tid jag lägger där. Framstegen kommer sakta men säkert, och jag blir förvånad bara jag orkar ett halvt kilo till eller några minuter extra. Om jag känner av endorfiner, serotonin, dopamin och alla kemiska beteckningar som jag inte ens kan skillnaden på vet jag inte än. Jag tror att jag fortfarande är för utmattad för att kunna känna den genuint positiva effekt som alla hälsofreaks pratar om. Just nu känner jag mest stolthet över att jag tar mig dit, och klarar mig undan diverse ångestattacker och prestationsångest av folks dömande blickar. 

Idag körde jag armar – och var på gymmet ganska länge trots att jag längtade hem för att städa (haha). Jag är nöjd över dagens insats! Sedan handlade jag en snabbis på ICA, och gick hem för att äta och sedan städa. Igår bytte vi ÄNTLIGEN dammsugarpåse i vår dammsugare – eller ja, med VI menar jag Sandra. Jag har någon konstig äckelkänsla och rädsla av att byta dammsugarpåse, så där fick Sandra hoppa in. Med Rättegångspodden i lurarna städade jag och fascinerades av det störda kriminalfallet jag lyssnade på. 

Nu ska jag hoppa i duschen, göra bort det så fort som möjligt och sedan sjunka ner i soffan framför en bra film eller med min bok jag läser just nu. Måste också fylla i papper som jag fått från min psykolog, men det tar bara någon minut eller två tror jag. Om jag orkar så lägger jag någon ansiktsmask och gör mig mentalt redo för en ny arbetsvecka.