Fruktansvärt trött

Sedan en tid tillbaka har jag en FitBit Alta HR. Den gör allt från att mäta min aktivitet, min puls till min sömn. Jag älskar den, en sådan onödig pryl som jag fick lyckan att få.

Det här med att den mäter min sömn är ytterst intressant. Jag ser hur länge jag är i vissa sömnstadier, och kan i grafer och diagram se hur min sömn sett ut en lång tid tillbaka. Som många av er vet så sover jag otroligt dåligt, och har gjort det så länge jag kan minnas. Jag är väldigt lättväckt, drömmer alltid mardrömmar och måste sova sjukt mycket för att känna mig det minsta pigg efteråt. 


Jag sover drygt 4-5 timmar om nätterna. Den här natten lyckades jag dock nå upp i över sju timmar, men det var egentligen mest för att jag försov mig och var helt död när alarmet egentligen ringde. Trots många timmar vaknade jag tröttare än tröttast, med huvudvärk och plågsamma mardrömmar till minnes. Men trots det tog jag mig iväg till jobbet, vilket är en liten bedrift jag är stolt över. 

För att orka med kommer jag behöva ta en powernap när jag sedan kommer hem. Det gjorde jag även igår, en middagslur som varade över en timme. Jag är alldeles för utmattad för att orka med ett vardagsliv när jag kommer hem efter jobbet. Efter det bär det av till gymmet, orkade ju inte det igår. Annars rullar den här tisdagen på bra. Det var problem med pendeln imorse dock. Nu hinkar jag i mig kaffe innan det är dags för lunch där jag nog tänker unna mig lite egen tid och sätta mig någonstans själv.