En vanlig söndag

Hallå i stugan! Snart är den här söndagen över, med blandade känslor. Glad för att en ny arbetsvecka börjar, och trött för att jag inte känner mig utvilad trots att vila typ är det enda jag gjort i helgen.

Idag har jag sovit så länge jag kunnat – vilket bara blev till klockan 8.00, typiskt. Spenderade några timmar med att se på Vasaloppet. Jag steg upp, åt frukost med Sandra, och sedan gick vi och la oss igen. Det är så vi är. Vi båda är så trötta på så många sätt, och kroknar snabbt ihop efter minsta lilla aktivitet (som att äta frukost). Jag lyckades dock inte somna, men vilade iallafall i sängen med sällskap av Zero Waste-videos på Youtube. 

 
Sedan bar det av till gymmet! Den här gången kunde jag och Sandra gå dit tillsammans. Brukar inte gå annars eftersom hon jobbar, eller så kan inte jag. Jag gjorde massa nya saker som Simon knåpat ihop till mig. Ett litet träningsprogram. Rumänska marklyft är en grej jag bara sett andra göra – idag gjorde jag det själv och var stolt om en tupp för att jag klarade av det. Om jag sedan gjorde rätt eller inte är en annan femma. Sandra ville mest köra sitt egna race, men joinade mig på lite av grejerna. Vi båda är som gamla tanter med trasiga höfter, knän och allt vad det nu kan vara. 

Resten av dagen har jag städat, tagit powernaps när jag blivit för utmattad och scrollat igenom Pinterest. Ikväll ska jag och Sandra börja se någon serie tillsammans, och innan läggdags ska jag försöka läsa några sidor i min nyaste Sylvia Day-bok. Jag har köpt säkert tio böcker den senaste veckan. Tack vare bokrea och sjuka fynd på Myrornas i Ropsten. Har massor att läsa, och är så taggad! Finner mest tid att läsa när jag pendlar till och från jobbet. Och såklart lite innan jag somnar, men då har jag ofta svårt att hitta ro för att jag tänker så mycket.