Hösten är optimalt för tv-serier och gaming

Det råder delade meningar om hösten. Vissa älskar den, andra ogillar den starkt. Jag vet inte hur många gånger jag hör mina vänner önska att de bodde någon annanstans, någonstans där det är varmt och soligt. 

Jag må älska sommaren, men nog älskar jag hösten också. På äldre dagar (med mina hela 22 år här på jorden, haha) har jag börjat tycka om den färgskiftande årstiden ännu mer. Jag har lärt mig älska den. När jag bodde och jobbade i Kalix var det en höjdpunkt för mig att promenera tre kilometer till jobbet, omgiven av krispig kyla och färgglada löv, med P3 Dokumentär i lurarna.

Varje torsdag har jag och min roomie Sandra tv-kväll. Definitivt höjdpunken på veckan! Klockan 20.00 börjar Tunnelbanan – ett tvprogram vi alltid älskat, men mer nu när jag bor i den kära huvudstaden. Efter det börar Wahlgrens Värld. Ett realityprogram som ni säkert hört talas om. Ett program jag inte tänkte se i början, just för att det inte är min grej i vanliga fall. Men nu, som sagt, så är det höjdpunken i slutet av veckan. Ett sätt att varva ner, ett tillfälle där jag och min bästa vän och rumskamrat kan relatera och skratta åt det faktum att jag är exakt som Bianca Ingrosso och Sandra som Pernilla Wahlgren. Jag är ett kontrollfreak som heter duga, med dramatiska humörsvängningar och en förkärlek för mode, sociala medier och ordning. Sandra däremot är ofta en tidsoptimist med en naturligt härlig mammaroll. 

Övriga höstkvällar kommer jag hem kring 18-19 efter jobbet. Ibland unnar jag mig en powernap, och på onsdagar städar jag – men inte alltför sällan startar jag datorn, spelar World of Warcraft eller The Sims. Just nu är det World of Warcraft som gäller. Ett spel jag spelade ofta tillsammans med med en tidigare pojkvän och våra gemensamma vänner, ett spel jag lärde mig älska och fly till när det blev jobbigt i vardagen. 

Jag var som mest aktiv i World of Warcraft 2010-2013, men långa uppehåll till och från. The Sims, som ni vet att jag också driver en simsblogg om, är ett spel jag älskat sedan 2001, ett spel som jag alltid kommer tillbaka till och älskar lika mycket. 

 
En annan grej jag bara måste nämna är alla härliga höstoutfits men kan knåpa ihop. Stickade tröjor, stora halsdukar, kappor och skinnjackor. Ett begrepp jag använder är "journalistkläder", det började som ett internt skämt om hur vi journalister klär oss. Polotröjor, långa kappor eller kavajer till exempel. Skämtåsido så älskar jag min höstgarderob! De som känner mig vet att min färgskala dock endast sträcker sig från svart till ljusgrått.

 
Hösten är en perfekt årstid för hemmamys. Och det absolut bästa jag vet är alla ljus man kan tända, specifkt doftljus som förgyller hela hemmet. Mörkret skrämmer mig inte, utan jag tycker mer det är mysigt, och lättare att varva ner efter en arbetsdag. #höstmys helt enkelt. Jag skulle kunna skriva ett sjukt långt blogginlägg om det här, men nu sätter jag punkt. Vad tycker ni om hösten?