En dag på Mall of Scandinavia

Japp, det var den söndagen det. En hel jävla dag på Mall of Scandinavia. 

Nä, nu var det inte meningen att låta så bitter, men utan en gråtskrattande emoji efter meningen kan det lätt tolkas så! Jag fick inte med mig mycket hem. Hittade ingenting av intresse, utan kom bara hem med härligaste blush-paletten och torrschampo. Det var alltså jag, Simon, Bäckman, Lilli och Jonsson som strosade runt där. 

Gänget är påväg uppåt igen, hem till Norrbotten. Själv är jag hemma - i vår lilla lägenhet. Jag inser verkligen att det är här jag hör hemma, åtminstone för en tid framöver. Jag behöver göra det här, jag behöver lämna Norrbotten och jag behöver vara här. Som jag skrivit så många gånger tidigare. Jag saknar inte Kalix.

Jag tycker det är så jävla synd att man inte tar sina egna jävla vingar och prövar dem. Vi är unga och vi har hela livet framför oss. Varför ska man då stanna i sin hemstad, bara för att det är tryggt och bekvämt? Våga för fan. Jag struntar i om man bara flyttar fem mil från sin hemstad - så länge man rör på sig och gör något annat. Jag får panikkänslor när jag tänker på hur folk bara fastnar, och gör saker bara för att det är den enkla vägen ut. Det är helt okej att inte veta vad man vill, men sluta för fan inte att anta utmaningar bara för det. Gör inte det alla andra gör.

Sorry, det var inte det jag skulle skriva i det här inlägget. Så jag sätter punkt här, och visar lite trevliga iPhone-bilder istället.

FLUFFIGASTE FLUFFET. Jag har inte visat min fluffigaste jacka, men visst är den härlig? Jag älskar den verkligen och är så tacksam för att jag fått den. Såhär har jag strosat runt idag.

STOCKHOLMSSTRESSEN. För mig har det blivit en vana att springa mellan tunnelbanor och pendeltåg. Är det mer än sex minuter kvar till nästa avgång, ja, då kutar jag. Idag gjorde vi inte det, utan satt snällt och väntade i tio minuter på nästa pendel.

ESPRESSO HOUSE. Jag och Simon käkade ingen frukost hemma, utan gjorde det istället när vi landat på Mall of Scandinavia. En kladdkaka att dela på, varsin kaffe och varsin bagel. Mums.

O'LEARYS. En "paus" var tydligen behövlig, tyckte de. Det går förövrigt inte att ta en fin bild på mig och Simon tillsammans, eftersom det alltid slutar med att min bättre halva gör någon rolig min. Därav den diskussionen som verkar pågå i bild, haha.

VIGÅRDA. Om du inte käkat på Vigårda, så måste du faktiskt prova det. Fantastiska burgare och sötpommes. Gänget godkände det.

MAKEUP REVOLUTION. Såååå det här blev alltså dagens inköp. En härlig blush palette från Makeup Revolution - som också fungerar som en highlighter. Har hört så bra om denna, så det är klart att jag var tvungen att köpa den. Och ett torrschampo, kul.

SIMON. Jag saknar honom redan, fast vi bara sa hej då för några timmar sedan. Tänk att jag, för flera år sedan, var den som var hemma i Kalix medans min dåvarande pojkvän jobbade i Stockholm. Nu är det jag som gör så. Men jag är så lycklig.