20 fakta om mig

Att läsa fakta om någon annan är alltid trevligt – men också ett bra sätt att få en uppfattning av hur personen i fråga är. Om du är ny på min blogg, eller inte känner mig i verkligheten så kan det här få dig att lära känna mig mer.

 
Och även om du känner mig, så kanske du får veta något du inte visste sen innan. Jag älskar att läsa sånthär! Därför gör jag nu en basic lista.

Jag gjorde en med tio fakta om mig själv, för sju år sedan – läs det inlägget här.

1. Jag lider av för snabb ämnesomsättning, vilket innebär att det är svårt för mig att gå upp i vikt. 
2. Jag googlar ALLT. Senast igår googlade jag "orm penis" för att jag ville se hur de såg ut. Jag skrek av rädsla, blev äcklad och började gråta. 
3. Mitt ex hette Simon, och min nuvarande pojkvän heter Simon. Detta skapar förvirring för många. Speciellt om du är en bloggläsare och gräver i mitt arkiv.
4. Jag ringer drygt 7-8 privata samtal om dagen. Alltså inte jobbrelaterade. Ofta ringer jag till mina vänner i några minuter, eller över lunchen, för att höra om det allra senaste.
5. Jag älskar att äta lunch ensam. Då får jag tid att koppla bort jobbet, samt eventuellt ringa någon om jag vill.
6. Jag spelar World of Warcraft och The Sims. 
7. Jag har en examen i journalistik, men kommer att studera religion eller liknande senare i livet. 
8. Ibland vill jag bli präst, men tror inte att det passar min livsstil.
9. Jag lider av emetofobi, och det påverkar hela mitt liv.
10. Jag ogillar att basta, trots att jag älskar värme. Får panikkänslor när det bränner på kroppen och jag inte kan andas. Tror detta har att göra med min panikångest.
11. Ah, just det, jag lider också av panikattacker och generaliserat ångestsyndrom.
12. Jag har blivit ordentligt drogad i festsammanhang.
13. Jag hade kunnat heta Bignay i efternamn, istället för Bäckström. Det hade varit så mycket tuffare. 
14. Jag har ett ENORMT behov av att få vara själv, och HATAR när folk kommer förbi en utan att ha meddelat. Har också att göra med mitt kontroll- och planeringsbehov. 
15. Jag svimmar oftast när jag flyger flygplan, av smärta för att mina öron inte kan tryckutjämna.
16. På tal om öron, så har jag nedsatt hörsel. Mest på vänster öra, där jag emellanåt inte hör något alls.
17. Jag är livets tidspessimist. Är alltid i tid, och hatar när människor kommer sent. 
18. Lever för rutiner, hatar spontanitet. 
19. Älskar att festa, och är bara spontan när det gäller just alkohol eller sex. 
20. Jag är väldigt öppen av mig och har inget egentligt behov av att vara privat, vilket jag tror att folk kan störa sig på. Privat är tråkigt. Jag vill veta allt om alla.