270317 - Ny vecka

Godmorgon! Måndag idag. Trött, men taggad. 

Idag är jag stolt över mig själv igen. Jag lyckades spendera större delen av lördagen på Mall of Scandinavia. Själv. Jag hittade dock ingenting att köpa, så det var tråkigt. Å andra sidan var det kul att strosa runt i affärerna och inte känna mig en gnutta ångestfylld. Sen åkte jag in till stan, och gick in på varenda jäkla affär (som om det inte var nog med Mall of Scandinavia liksom) men hittade ingenting då heller. Så jag gick hem tomhänt. 

Annars så köpte jag mig ett par nya lurar i fredags. Ett par Urbanears ADV Wireless. Kan vara det bästa köpet ever! Skönt att slippa en sladd som trasslar. Har aldrig varit ett fan av bluetooth-hörlurar – men dessa är verkligen värt de få hundralappar man får betala för dem. Mina gamla Urbanears-lurar gick ju sönder efter några års troget lyssnande. Mina nya är vita, vilket är jobbigt pga smink. Men de var mycket billigare än de andra färgerna av någon anledning – så ja, det var värt det. 

Och jag var på Hillsong Church Stockholm i söndags! Ni anar inte hur mäktigt det var. Jag var helt mållös. För er som inte vet vad Hillsong är så räcker det med en snabb googling. Men kort sagt är det en kyrka, som också beskrivs som modern och ungdomlig. Mitt hjärta kommer alltid att tillhöra Nederkalix Församling och det kommer alltid vara mitt hem, men jag har alltid velat prova på Hillsong. Det har jag nu gjort, och jag kommer definitivt, utan tvekan, att komma tillbaka till dem under min tid i Stockholm. Supertrevliga människor, bra musik och en påtaglig närvaro av tröst och trygghet. Jag fick höra att jag var modig som dit själv, utan någon tidigare anknytning till kyrkan. Ja, jag är modig. Jag var modig som gick dit själv. Bara Gud vet hur mycket styrka det krävdes att gå dit. 

Nu märker jag att jag berättar om min helg i en icket kronologisk ordning. Men skit samma. Jag var ut med Matilda i fredags. Det var superhärligt, och vi hade kul trots ett O'learys fyllt av folk över 40 år. Vi fuldansade, sjöng högt och bara släppte loss. 

För att återkomma till nutiden så är Sandra äntligen tillbaka. Hon har ju som sagt varit i Sri Lanka en vecka, vilket inneburit att jag varit själv hemma hos henne. Känns bra att ha någon att komma hem till efter jobbet igen, haha! 

KTHXBYE. Vi hörs när vi hörs.


Min vanliga kontorsselfie... samma pose, olika dagar. Kanske till och med olika veckor. I don't even know.


#1 - norris emmish

fin! =)

ha en fin måndag