050217 - Stockholm City

Yo! Livet i Stockholm är påbörjat. 

Lördagen chillade vi mest, förutom att vi storhandlade och tvättade kläder. Den här söndagen började med att vi åt en stor fräsch (fräsch är mitt och Sandras motto för min vistelse här) frukost. Vi skulle bara äta några mackor med avokado på, men det slutade med att det var så gott så att vi knappt kunde sluta. Efteråt var vi dömätta och ville väl egentligen bara lägga oss och sova igen. 

Idag har jag och Sandra köpt lite mer saker än vad som var tänkt.
Jag kom hem med en fluffig myströja, några journalistplagg och lite smink. Är så nöjd! Ni vet när man har nya grejer, och man är så taggad på att starta den nya arbetsveckan med de plaggen på? Så är jag nu. 

Jag är supertaggad på morgondagen. Lite nervös bara över att jag måste hitta till kontoret. Är iallafall så taggad på att stiga upp tidigt, sätta mig vid köksbordet och äta en lång och härlig frukost medan jag tittar på några youtubeklipp. Sen ska jag sminka mig och ta på mig någon ny outfit. Ser verkligen fram emot att promenera till tunnelbanan med handväskan på armen och en kopp kaffe i handen. 

Jag letade efter nya skor idag. Skor som man kan ha i jobbet - de ska vara sköna att gå i men ändå ha lite klack. Hittade dock inga som jag kände skulle vara både bekväma och snygga. Så det står skrivet på min lista över things-to-buy. Så även sminkborttagning, en take-away-mugg samt en cute mössa. Är det något jag älskar med stora städer så är det att möjligheten till shopping finns efter varje gata. Dock är det inte lika bra för bankkontot, men lite måste man ju unna sig. 


VIN. Gårdagskvällen spenderades med några glas vin, chili con carne, kakor och glass.