Bästa roomien och fest

Oh hello there! Dags för en livsuppdatering kanske, istället för djupa, abstrakta inlägg? 

Fredagen bestod av praktikjobb och lägenhetstittande. Sandra letar ny bostad här i Stockholm, och jag faller väl in på ett hörn eftersom jag också kanske flyttar ner senare. Efter lägenhetstittandet så bestämde vi oss för att käka ute. Problemet med större städer är ju att det finns så otroligt många ställen att välja mellan, så det slutar ofta med att man inte alls vet vart man ska äta. Hur som helst så hamnade vi på en kinarestaurang! Vi hade det supermysigt och satt och pratade om allt möjligt – på ett sätt bara vi kan, tror jag. En vinflaska och lite mat senare bestämde vi oss för att rulla hemåt.

 
Igår jobbade Sandra på dagen och drog till och med på sig lite övertid! Jag var alltså hemma och passade på att städa lite. Annars så gjorde jag inte så mycket, utan sov ikapp all förlorad sömn. Så jag steg inte upp förrän typ klockan 14-15. 

Sen var jag bjuden på födelsedagsfest hos några kollegor – så jag och Sandra skulle åka dit efter hon kommit hem från jobbet. Vi fixade oss lite, var on fleek och tog en massa selfies för att föreviga ögonblick av snygghet, haha. Vi hade jätteroligt på festen – så typical nördigt med intelligenta människor som spelar faktaspel på en fest! Det är roligare än vad det låter som, jag lovar. Hur som helst så var vi tyvärr tvungna att åka tidigt eftersom Sandra jobbar idag. 


Idag, söndag, ska jag åka in till stan för att vara med på någon av Hillsongs gudstjänster. Jag nämnde dem [här] tidigare. Har inte bestämt mig om jag ska delta i två gudstjänster, eller om jag bara hinner med en. Har nämligen fått erbjudande om att komma och kolla på ännu en lägenhet klockan 19, grejen är bara det att det är en gudstjänst då som jag gärna skulle gå på. Så vi får se hur jag gör!