240314

Heluuu! Inte skrivit på hur länge som helst. Måste bli bättre på det här med att blogga eftersom att det är så jäkla kul att kolla tillbaka sen.

Åkte föressten snowboard för första gången på sex år i onsdags, åkte en gång till i lördags också. Faktiskt jävligt kul trots att jag tappat tekniken lite. Inte för att jag någonsin haft rätt teknik, men ändå! Ganska sjukt ändå, jag slutade åka bräda för att jag var en osäker f12a som hatade att åka för att jag var så rädd för vad andra skulle tycka. Tänk om jag ramlade liksom? Nu bryr jag mig inte det minsta. Vad fan spelar det för roll om jag ramlar, inte kan ta liften eller knäcker brädan? Hade iallafall hur kul som helst både i onsdags och lördags.

På onsdagen skulle Sandra och Linnéa lära sig åka bräda för första gången. Trots att de inte alltid tog sig upp själva var de riktigt duktiga. Peter var också med men han åkte slalom... sen var Hyvlan och Alexandra med också, men de satt bara i bilen eller gjorde sitt bästa för att själpa Linnéa och Sandra. Synd dock att det är massa drycka barn där... om jag var så liten skulle jag aldrig i hela mitt liv ens våga tilltala en främmande människa. Speciellt inte någon som är uppåt tio år äldre, vilket vi var jämför med dem. 

Och i lördags åkte jag med Jens, Peter och Minna. Denna gången fick jag åka lite mer ;) Dock strulade bindningarna så jag höll på att både vrida av mig knät och vurpa x antal gånger. Hela stödet man har bakom foten for också vid ett tillfälle så då var det bar att slänga sig på marken.
Men jaaa... annars då? Har festat som ett tok. Köpt nya jeans. Haft ångest över livet men känns bättre nu.