080614 - Glad

Yo! Idag är jag ovanligt glad, sällsynt för att vara jag. Haha ;) 

Studenten är på intågande, ikväll blir det mösspåtagning med min fina klass. Har även övningskört lite idag och det gick bättre än någonsin. Så himla skönt. Från och med att jag fyllde sexton år hade jag grov ångest om det här med att någon gång måsta ta körkort... och nu är jag nästan där! Jag må ha fyllt arton för nästan ett år sedan men har inte börjat med att övningsköra förrän för endast några månader sedan. Men idag kände jag att jag är så nära, jag kan äntligen köra bil utan att få ångestattacker efter eller före! Tidigare hade jag liksom intensiva mardrömmar om att jag körde på folk eller att det endast var jag i en bil och att den rullade nerför en backe i enorm fart, jag hade aldrig någon kontroll och dessa mardrömmar hemsökte mig i flera år. Idag ska körskolan förhoppningsvis ringa upp mig för att planera första körlektionen osv. Så innan det här året är slut bör jag ha tagit körkort, ha en egen bil och aldrig mer använda mina egna ben till att gå (haha).

Jag trodde faktiskt aldrig att jag skulle kunna föra fram ett fordon, hade faktiskt tänkt skita i det här med körkort. Men nu är jag hyfsat nära och inte fan tänker jag ge upp i första taget!