010414 - Filosofi

Förbannat less... because of reasons. 

Sitter och pluggar filosofi at the moment och skulle väl inte vilja påstå att jag förstår allt för mycket. Är dock inte särskilt många i min klass som förstår särskilt mycket av filosofin.... så jag känner mig inte sådär jättelost och det stör mig inte så mycket. Det är ganska sjukt det här med läxor och prov. Man gör nästan vad som helst för att undkomma studerandet, man diskar hellre, städar lägenheten eller gör sånt där man egentligen ogillar att göra... allt för att slippa plugga. Men nu fan har jag tagit tag i det! 

Första april idag - har faktiskt inte blivit lurad! Eller iallafall inte gått på något om någon försökt att lura mig. Nu ska jag iallafall lägga bort datorn och försöka lära mig något om tyst kunskap, korrespondensteorin och koherensteorin. Vadslagningen om mina hello-kitty-glasögon gick iallafall hyfsat bra förresten.