De senaste dagarna

Tro det eller ej, men jag har faktiskt tänkt skriva inlägg om sådant som hänt de senaste dagarna. Det har faktiskt varit mer händelsefyllt än annars! Jag har till och med tagit bilder.. dock med iPhonen, but still.

Som jag skrev i tidigare inlägg var det dags för Maskinförar-SM. Happis (Sandra, Sophie & Josse) sov hos mig för att göra det hela lite enklare. Vi strosade runt på stan, i brist på annat att göra. Sen for vi hem, drog med några extra personer och chillade järnet.


Själva Maskinförar-SM:et blev lite kaosigt med tanke på att det var live och det var så mycket vi inte var beredda på! Jag tyckte att vi gjorde ett riktigt bra jobb iallafall, speciellt Sandra och Sophie som nog hade de svåraste yrkesrollerna och skulle vägleda oss andra. Var även riktigt varmt i solen och alla fick lite färg på huden! När vi sedan skulle samla ihop krafterna för att städa ihop allting var alla helt slutkörda och ville hem. Vissa av oss fick lasta av all utrustning på Folkets Hus. Jag var less på livet, människor och mänskligheten så det slutade med att jag grät en skvätt. Tröstade mig sedan med att trycka i mig kinamat och sedan lasta av alla mina aggressioner på en god vän.




Söndagen efteråt var bara vila. Jag har aldrig varit så slut som jag var efter SM:et. Att stå och filma i timmar, lyfta tunga saker fram och tillbaka och att vara frustrerad är ingen bra kombo. Kul hade vi iallafall! 


På måndagen var det dags att åka till Sunderbyn för att kolla hur örat och näsan mår. Värre hade det blivit och jag ska få träffa en öronkirurgi så fort jag kan (någon gång till hösten). Ska diskutera om det finns någon annan metod än att sätta ett rör i örat! Eller om vi skiter i det helt. Läkaren blåste luft i mitt öra och kollade läget med en slang genom näsan ner i halsen. Inte kul! 

Så jag förtjänade lite nya kläder efter det. Köpte dock inget mycket, hittade inte riktigt något. Förutom en svart high-low klänning.



I tisdags gjorde jag nationella i matte. Jag vet inte riktigt hur det gick, det kändes inte bra. Hatar paniken jag slås av varje gång jag ska göra prov, trots att jag pluggat. Tisdagen var snabbt över och en lugn onsdag väntade. Åt lunch på kina med Kryx, Jonas och Pontus för att sedan kämpa med att ha idrott och gå runt elljusspåret. Jag hade förväntat mig kyla så jag hade på mig världens lodisklädsel.


Så! Nu har jag summerat den senaste veckan. Kommer kolla tillbaka och läsa detta inlägg om något år :-)